חשיבות הדירוג האנרגטי של מוצרי חשמל

בזמן רכישת מוצרי חשמל כמו מקרר, מכונת כביסה וכדומה – ישנו סימון חשוב מאוד לצרכן המלמד על הדירוג האנרגטי של מוצר החשמל.

המושג של דירוג אנרגטי מעניין בעיקר בכל הקשור לצריכת החשמל של המוצר , היעילות והחיסכון הכספי של הצרכן בזמן הפעלת המוצר.

כמו כן המודעות והרצון לשמור על איכות הסביבה הינו סיבה נוספת לחשיבות הדירוג האנרגטי.

בשנים האחרונות אנחנו עדים לשימוש נרחב במושג דירוג אנרגטי בכל הקשור לרכישת מוצרי חשמל ולכן ננסה להבין מהו בעצם המושג "דירוג אנרגטי".

מהו דירוג אנרגטי ?

דירוג אנרגטי מסומן מהאות G בסדר עולה עד A .

מכשיר חשמלי דוגמת מייבש כביסה או מקרר בעלי דירוג אנרגטי A , הם הרכישה הטובה ביותר מבחינת הטכנולוגיה המתקדמת המוטמעת במכשיר אשר גורמת ליעילות תפוקת החשמל ולחסכון כספי של הצרכן בזמן הפעלת המוצר ביחס למכשיר דומה בעל דירוג אנרגטי המסומן באות B עד האות G.

למעשה דירוג אנרגטי מגדיר את הטכנולוגיה של צריכת החשמל במוצר חשמלי. ככל שהטכנולוגיה הזו יותר יעילה, חסכונית וגורמת לנו לשימוש יעיל עם פחות בזבוז של חשמל, הדירוג האנרגטי של המוצר גבוה יותר.

מהי אנרגיה יעילה ?

אנרגיה יעילה נוצרת ע"י פעולת מכשיר במינימום צריכת חשמל ללא הפחתה בתפקוד המוצר וזאת נעשה ע"י שימוש בטכנולוגיות מתקדמות.

דירוג אנרגטי קובע את רמת האנרגיה הנקייה בה נעשה שימוש בפעילות המוצר, כלומר האנרגיה שאינה קשורה בחשמל ולא מייצרת גזי חממה ולכן אנרגיה יעילה קשורה גם לשמירה על איכות הסביבה.

כמו שציינו דירוג אנרגטי גבוה יוצר חיסכון משמעותי בצריכת החשמל ובעליות החשבון החודשי כיוון שכדי להגיע לאנרגיה יעילה ונקייה שלא פולטת גזי חממה יש לבצע אופטימיזציה ופיתוח טכנולוגיות חדשות למוצרי החשמל, בכדי שאלו יעמדו במשימות שלהם ללא שינוי , אך ינצלו בדיוק את האנרגיה לה הם זקוקים, ולא יבזבזו חשמל מיותר.

איכות הסביבה וצרכנות ירוקה ע"י דירוג אנרגטי גבוה

טכנולוגיות המשפרות את יעילות המכשירים גורמות בנוסף לקיזוז וחיסכון בהוצאות החשמל גם לאיכויות עבודה של המכשיר החשמל והן נעשות גם למען איכות הסביבה. מוצר חשמל בעל דירוג אנרגטי A (הגבוהה ביותר) עובד בצורה יעילה יותר ממוצר חשמלי עם דירוג אנרגטי נמוך יותר.

לסיכום מוצרי חשמל בעלי דירוג אנרגטי גבוה ודאי עולים כספית יותר ממוצרים בעלי דירוג אנרגטי נמוך, אבל מצד שני זוהי השקעה נכונה לטווח ארוך שמבטיחה טכנולוגיה מתקדמת יותר וחיסכון משמעותי בחשמל לאורך השנים.

שיתוף:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

מאמרים נוספים

BARAK

צרו קשר לקבלת הצעת מחיר

דילוג לתוכן